PWO Snack: 92 – Nattjobb + Träning?

Här kommer senaste PWO snacket. Vi går igenom väldigt mycket varierande frågor men några som vi fastnar lite längre på är just denna gällande Nattjobb och träning/kost därtill. Träna tidigt? Träna sent? Vad ska man stoppa i sig och när?

Tack för alla era frågor!

AV OUT!

  • Anna

    Tja!
    Gymmat bra i ett halvår nu, tidigare till och från på gymmet, sprungit och tränat judo o bjj… slutat med det pga småskador. Men frågan; känner mig hyfsat stark, men kan absolut inte hitta styrka för pull-ups. Vad ska jag träna på för o börja nånstans med det?
    / Anna

  • Kevin Björ

    Tjena, hur ska jag göra under min deff?
    alltså ska jag köra tungt med låga reps eller lätt med t.ex. 10 reps?

    vad rekommenderar du att äta till frukost? ägg? havregrynsgröt? båda?
    har du något tips på hur jag ska göra under min deff, första gången jag deffar, har bantat förut då jag var överviktig men tycker att jag fortfarande har mycket underhudsfett att jobba bort.
    gillar ditt pwo-snack väldigt starkt.

  • Jacob

    Tjena!

    Är 19 år och har gymmat lite till och från det senaste året, tänkte iallafall köra mer seriöst nu framöver, så undrar ifall du har ett bra split man kan köra med för att öka i styrka?
    Jag har hört mycket bra om ett 5×5 split men är inte riktigt säker 🙂
    Vad tycker du om bulk ->> deff konceptet? är det verkligen nödvändigt att hålla på så?

    Tack för allt!
    Nova är förresten det bästa pump tillskottet jag någonsin prövat.

    /Jacob

  • Nygga

    Tjena Micke.

    Har en fråga angående träningsupplägg.

    Va finns det för fördelar samt nackdelar med ett Tryck/Drag/Ben upplägg gentemot ett klassiskt upplägg så som bröst/triceps, rygg/biceps.. aah du fattar kanske vad jag menar.

    Själv kör jag ett träningsupplägg likt de förstnämnda, egentligen bara nyfiken på hur du ser på det.

    Sorry om frågan är svår att ge svar på.

  • Josefine Eriksson

    Hello… jag har en liten fråga gällande gateway omegan…
    Jag är sugen på att testa den.. men vågar inte riktigt med tanke på att den innehåller just omega…
    Jag är superallergisk mot allt vad fisk och skaldjur innebär och har även fått reaktioner när jag testat bara omega 3 tabletter.
    Skulle du kunna rekommendera att jag testade den ändå (För i vissa produkter kan man ju ta bort allergener även fast det bra i det är kvar) Eller ska jag hoppa den och testa nått annat?
    Tack för grymma PWO snack,,,

  • Jonas

    Hej Micke
    Undrar lite över BCAA och EAA
    Vad igentligen är det? Vad ska jag ha det till o när? Om jag förstår det rätt är det en form av protein? El?
    Kan man i så fall köra det istället för Proteinpulver? (Är laktos intolerant)
    Vad är skillnaden o vilken är bäst?

  • Jonas

    Hej Micke
    Undrar lite över BCAA och EAA
    Vad igentligen är det? Vad ska jag ha det till o när? Om jag förstår det rätt är det en form av protein? El?
    Kan man i så fall köra det istället för Proteinpulver? (Är laktos intolerant)
    Vad är skillnaden o vilken är bäst?
    Har beställ eran BCAA o ska testa!
    Förövrigt tack för grymma produkter!

  • tilda

    Hej Micke!

    Jag har en fråga angående knäböj. Mina böj blir nämligen sneda, dvs att höften lutar åt höger på vägen upp (från mitt håll). Jag har försökt hitta lite information på nätet men det står olika saker överallt och därför frågar jag dig, vad beror detta på och vad kan man göra för att förhindra det och därmed bli bättre på böj? Kan även tillägga att jag inte känner någon som helst smärta i höften och känner mig inte så värst stel, men det kanske är just det jag är?

    😊 ha de gött!

  • Andreas

    Hej Micke!

    Har läst att det kan slita på njurarna att äta för mycket protein. Vet du något om det stämmer?

  • Fredrik Christensen

    Tjabba.
    När det gäller BCAA behöver man bry sig om de olika förhållanden som finns, 2:1:1 , 4:1:1 , 6:1:1 eller ska man gå efter hur mycket L-leucin det finns i?
    BTW gateway är grym!

  • Tobias

    Tjena Micke!

    Går nu in i en deff och undrar hur du tycker man ska lägga upp sin tärning. Många säger att man ska ”träna tungt”. Innebär det att man bara sänker repsantalet för att köra på tyngre vikter och inte gå för pumpen man får i dom högre repen?
    Love you man!!

    /Tobias

  • Ebbe Cool

    Tjenixen Micke!

    Köpte Whey med smak av Chai av er precis när den kom ut, dock tycker jag att den i princip endast smakar kardemumma. Såg att ni uppdaterat den, hur stor är förändringen och vad har ni gjort med smaken i uppdateringen?

    Är nöjd med alla era andra produkter!

    PS. Gateway NOVA slår allt och alla, outstanding!

    Med många coola hälsningar Ebbe Nyström

  • Ludvig Jönsson

    tjena! alla PWO-snack som du laddar upp är otroligt underhållande och uppskattas sjukt mycket!
    Frågan: Är kreatin något som är nödvändigt när man tränar? Har du någon gång tagit kreatin och vad fick du för effekt?

  • Sebastian Ågren

    Två frågor:

    1. Har du någon gång dragit nytta av ditt kändiskskap? Ingen roligt händelse du kan dela med dig ang de?

    2. Vilket motoralternativ valde du till din Xc90 :D?

  • Gabriel Jansson

    Hej Mikael, all cred till er som gjort världens bästa PWO!

    Jag kör på både Gateway Omega & Nova, och får sjuk pump. Armarna kan svälla 3-4cm med pump. Galet! Dock så halkar vänsterarmen efter p.g.a. en axelskada jag dragits med. Hur ska jag göra för att bli jämnstark i båda armar?

    Ha det bra och keep up the good work!

  • fredrikflink876

    Hej Mikael!
    Först vill jag säga att er BCAA och Nova är några av dem bästa tillskott jag tagit. Och PXL är apbra när man sitter och transkriberar till sitt examensarbete. – All credd till AV!
    Å nu till sak:
    Sysslade med fäktning under fem år i min ungdom vilket har gjort att höger sida av min överkropp (framförallt axelmuskulaturen) är bra mycket större och starkare än min vänstra.
    Vad kan man slänga in för att göra vänstra sidan starkare och större?
    Nu tränar jag styrkelyft/styrketräning 3-4x/veckan med fokus på de fyra basövningarna.
    Ha det fint!

  • Emelie

    Hej Mikael!
    Vill först och främst tacka för det godaste proteinet jag provat hittills (jag har provat många)!

    Till min fråga: jag undrar hur jag ska göra för att få fram mina magrutor och behålla dem synliga? Jag ska inte tävla utan jag vill bara vara snygg året om!
    Hur ska jag äta och träna? Kan du ge mig exempel på hur en dags mat kan se ut ungefär?
    (ps jag förstår att jag måste bli av med underhudsfett genom ett kaloriunderskott men jag undrar hur jag ska behålla looken sen)

    Stort tack på förhand!