PWO SNACK 91: Biggest Loser Episod 1 & 2

Här kommer dagens PWO snack! Jag tar emot lite frågor gällande de två senaste episoderna av nya säsongen med Biggest Loser.

Har du frågor du vill ha svar på till nästa PWO-snack så skriv dem nedanför i kommentarsfältet. Tack för att du deltar och tittar!

AV OUT!

  • Kevin Björ

    Tjena. Har du något bra tips på att förlora mer underhudsfett?

    Fortsätt med det du gör!

  • Simon

    Hej där! Här kommet kanske en krånglig fråga men jag har velat ställa frågan länge nu så nu kör vi!

    Många har nog flyttat en eller flera gånger i sitt liv och vet hur tungt och tråkigt allt bärande kan vara. Nu råkar det vara mitt jobb.
    Jag flyttar 2-3 lägenheter/hus beroende på storlek per dag, varannan dag och levererar upp till 10 ikea kök (300-2000kg stk) till privat personer varannan dag.
    Trots att jag bär hela dagarna och går flera mil i trappor per dag går jag aldrig ner i varken vikt eller midjemått.
    Hur skulle du rekommendera att jag använder mig av tillskott när jag i stort sett ”gymmar” 12-17 timmar om dagen? Kan man gå och smutta på någon av dina produkter en hel dag eller bör jag hålla mig till vatten och spara tillskotten till de riktigt energi krävande kunderna?

    Jag vill både att kroppen ska orka en hel dag men även tappa lite på magen för att det vore lättare att bära ett kylskåp om jag inte va så tung själv. 🙂

    Hoppas det inte blev aallt för krångligt! Hare gött!

  • André Fröjd

    Tjena! Jag köpte eran gateway för 2 veckor sedan. Och jag får ingen effekt av den? Gör jag något fel eller kan det bero på att produkten inte passar mig helt enkelt? Tog 2 skopor en gång för att se, då kom det några stickningar men inget uppiggande eller liknande.

  • Matte

    Tjenare! Köpte precis Regenerate men har bara hunnit packa upp den och sett att den innehåller 5 gram kreatin-nitrat per portion vilket jag inte tror står på innehållsdeklarationen i eran webshop. Frågan jag har är väl egentligen varför ni använder just kreatin-nitrat i en post workout då jag hade för mig att nitratet hjälpte till med pump vilket man vill ha under passet och inte efter?
    Tack för svaret och forsätt med det du gör! Älskar att lyssna på dina pwo-snack eller pxlpoden och höra om dina härliga synvinklar i livet! Du är en riktigt fin person!

    • Mikael

      Tjena Matte och tack som fan för ditt vassa öga! Vi har helt missat fylla i detta och ber om ursäkt.

      Kreatin är mer viktigt att fylla på efter träningen. Med hjälp av mat (samt pre workout och postworkout dagen innan) så fyller du på dina kreatin fosfat depåer. När du sen tränat så är dessa helt tömda och då ett perfekt läge att fylla på igen. Därför har regenerage generöst med kreatin så att du hela tiden kan vara trygg med att gå runt med packade CRP-depåer som det så fint heter 🙂

  • Kevin Björ

    Tjena, hur ska jag göra under min deff?
    alltså ska jag köra tungt med låga reps eller lätt med t.ex. 10 reps?
    vad rekommenderar du att äta till frukost? ägg? havregrynsgröt? båda?
    har du något tips?
    gillar ditt pwo-snack väldigt starkt.

  • Mr:K

    Tja kingen!
    Skulle vilja höra hur du skulle lägga upp kosten och kostilskott vid crossfit 5-6dagar i veckan. Är det t.ex någon mening med att ta gateaway och nova innan ett crossfitpass eller är de mest framtagna för att passa personer som köttar mer standard gymträning?
    Älskar att lyssna på dina pwo-snack, sjukt motiverande, underhållande och allmänt awesome!
    Bonusfråga: har du några bra tips för att lära sig gå på händer?

  • Emmelie

    Tjena! 🤓
    Hur räknar jag ut hur mycket protein jag behöver stoppa i mig per dag cirkus? tanken är att bygga/ bibehålla muskelmassa. Går detta att göra lekmannamässigt eller hur går jag till väga. Är inte intresserad av ett kostschema på det viset då jag äter relativt fritt på känsla men vill vara säker på att jag får i mig det jag ska i protein väg.

    Ha de!

  • André Nyström

    Hej Micke, Ska köra min första tävling (men´s physique) ,har en vän som coachar mig med mat och kost men inte heller han har tävlat innan på detta sett då han satsar fullt på crossfit , Min fråga: Tips angående de sista veckorna/veckan för att komma stenhård till scenen gällande (fett i kosten , vatten intag , salt , kostilskott mm ) . Diggar er rejält grymt snack varje gång! Bra motivation i deffen keep it up! Hoppas få svar denna gången 🙂