Frågor och Svar

Hej allihopa! Tänkte dimpa ner i stolen här framför datorn och slänga iväg ett inlägg där ni kan fråga på inför PWO-snackets inspelning imorgon. Idag har det varit lite löpträning och sen lite av detta:

2016-03-27 18.29.27

2016-03-27 18.41.16

Det blev riktigt jävla gött kan jag erkänna. Nu tar jag dock ledigt resten av helgen. Det blir lite Minecraft med Frugan! Skål på er!

Här nedan har ni några av de senaste PWO Snack Episoderna:

Ställ era frågor här nere i kommentarsfältet!

AV OUT

  • Julia Karlsdotter

    Hej! Stort tack till att börja med! Du håller allt på en nivå som man kan relatera till oavsett vilken nivå man är på! Tack som fan för tipset om Josef Eriksson! Börjar mitt schema kommande vecka! Nu till min fråga. Älskar styrketräningen och vill bli stark, men spelar även australisk fotboll där jag behöver vara snabb… Hur skulle du kombinera detta? Tack åter igen! Kramar!! P.s Kombon peach och cola är oslagbar!! D.s

  • Jocke

    Tjena! Måste först och främst säga att era PWO’s slår allt annat jag prövat med hästlängder. Jacked3d, Mutant Mayhem är inte i närheten av så effektiv som Gateway Nova combon!

    Har du några bra tips på tillskott man kan ta dom dagar man inte gymmar? Då jag bara hinner träna helger med tanke på jobb och familj.

    Annars så fortsätt med det ni gör! Då ingen annan gör det lika bra som dig och Emelie. Längtar tills ni kommer ut med nya smaker på eran BCAA. Då Cola Crushen är typ det godaste som finns att dricka på denna jord! Går ju åt ett par burkar av den varje år då jjag dricker den ett par dagar i veckan!!

    Kram och kärlek! ?❤

  • Linus

    Tjenare. Är 17 år och har tränat några år. men har problem med den högra axeln den glider fram, så är antagligen försvagad i nån muskel som ska hålla bak axeln. så när man lyfter upp armen så knäpper det till lite och känns som det hoppar till i axeln. har du nå tips på övningar för att stärka och hålla axeln på plats. Gör 100 i bänk så är int helt färsk.

  • Filip

    Tjena Kingen! Först tänkte jag kolla hur läget ser ut med streamen? Hade varit grymt med ett stream-schema, ungefär som Pwo snack, vad tror du om detta?

    Sen letar jag även efter det klippet när Prime bara klipper utmanaren i ringarna, hittar det inte någonstans

    Stort fan av dig och använder dagligen era produkter, keep it up!

    Puss & Kram

  • Tobias

    Tjena mister!

    Har en fråga om Regenerate. Har provat den två gånger och båda gångerna har det vid första toabesöket efter intaget visat sig att ”nummer 1” får en lite annorlunda färg, typ neongult. Kan också känna lite lukt av Regenerate i det. Jag börjar tro att jag överdoserar så därför undrar jag om det är en skopa av det medföljande måttet (1dl) man ska ta? Är ”symptomen” normala?

    Tack för det du gör och hoppas du förstår hur mycket vi alla uppskattar det du gör för oss ”därute”!

  • Zacattaq

    Tjena!
    Redo för 5 snabba med Hollsten? Bra 🙂
    1. Planerar ni på att göra en AV (Restless) shaker?
    2. Gateway/Nova med smak av PXL, hiss/diss?
    3. Vill du skapa ett Snapchat konto där man kan följda dig i din vardag?
    4. Göra en AV-mobil app?
    5. Varför började du skapa kosttilskott?

    Ha det bra Micke!

  • Patrik

    Hej,

    Ett oväntat tips för att bibehålla styrka under diet? Tack!

  • Viktor

    Tjena, har tränat i 2 år seriöst på gym och är 18.
    Tänker fråga en fråga som jag gärna hade velat få besvarad under mina ”tidiga” dagar på gymmet men som jag nu på senare tid fått lära mig själv. Tänker att denna frågan ska hjälpa folk som är nya på gymmet eller vill ta ett kliv till i sin utveckling att få den bästa fysiken man själv är kapabel till.

    Såkallad ”mind muscle connection” är ett uttryck man ofta hör på träningsvideor av diverse bodybuilders. Hur gör du för att få kontakt i alla muskler du tränar? Vet att många bara utför en rörelse och inte ”känner” muskeln i fråga när de tränar. Har du något tips för en nybörjare?

    En extrafråga om det går bra, Har en känsla av att du har hållit på med någon typ av konst när du var yngre. Stämmer detta?

    Fortsätt med det du gör Micke, mycket kärlek <3

  • Simon Wigström

    Halloj micke! Finns det planer på nya AVpod’s med Mikael och Linus eller har ni båda fullt upp med eget?

    Det var så sjukt gött att lyssna på er under tiden man jobbar, gick alltid hemifrån med ett leende på läpparna!

    P.s. Grym combo med gateway och nova innan passet. fortsätt göra det du gör och ha det mysigt!

  • Victor Petersson

    Hej! Har följt dig sen start nästan, Sjukt stor förebild som verkligen har skapat allt detta! Du gör de som bäst! Men till frågan, Har börjat få ont i axeln,eller rättare sagt där mellan bröst och axel,har börjat få ont när jag kör bröst så som bänkpress (Lutad och vanlig) och hantelpress, Men inte när jag kör i kabelmaskinen, Vad kan detta bero på? Kör jag för lite axlar eller ska jag träna mer rörlighet kanske? Det är som en värkande känsla som håller i sig ett tag. Tack för svar! Ha de gött!

  • Zacattaq

    Tjena!
    Redo för 5 snabba med Hollsten? Bra 🙂

    1. Planerar ni på att göra en AV (Restless) shaker?

    2. Gateway/Nova med smak av PXL, hiss/diss?

    3. Vill du skapa ett Snapchat konto där man kan följda dig i din vardag?

    4. Playstation 4 eller Xbox One?

    5. Vilken tid på dagen föredrar du att träna?

    Ha det bäst Micke!

  • Sebastian Ågren

    Hejsan Micke.! Kör nu Geteway innan många av mina pass. Dock kör jag Regenerate ändas efter dom passen då man verkligen känner att man fått ut max. Låter de klokt eller ska jag även ta de om jag hoppar in och kör ett lättare pass någon gång. Ex om man droppar in och kör lite kondition och någon teknikövning.

    En Bonusfråga: Såg klippet mellan dig och ”Toro” då ni möts i hinderbanan i gladiatorerna. Då showar ni lite då ni ska ner i bassängen. Till frågan: Va lägger du för fler trix från höjder/trampoliner mer ä en mollbergare =)?

  • Markus

    Hej hollsten har som mål att börja tävla i tyngdlyftning och undra helt enkelt om jag kan känna mig trygg med era produkter i en doping kontroll. Ställer denna fråga eftersom jag älskar era produkter och vill inte sluta med dom

  • Kalle Dynge Alvin

    Tjenare igen Konstapeln!
    är det något som skiljer era gateway åt?
    för jag upplever att jag får mera ”stim” av den med äpplesmak än den med cola nämligen.
    sen köpte jag en regenerate för ett tag sen och upplever att när jag tar gateway innan träning och regenerate efter så kör magen ihop sig, kan det ha med att göra att jag är känslig mot mängden kreatin som blir?
    för jag reagerar inte när jag bara tar ena nämligen.

    måste bara tillägga att du är min äldsta sons nya idol för när har hörde dig säga att du har ADHD så fick han en ny syn på sig själv då han fick diagnosen själv för 2 år sen.

    fortsätt med det du gör och va som du är
    mvh en sjukt nöjd kund

  • Jesper

    Tjena.
    Vill börja med och ge beröm för era produkter, kör gateway, nova, bcaa’n och regenerate.
    Nu till frågan, jag har typ1 diabetes och har märkt att mitt blodsocker kan sticka iväg när jag tar full dos regenerate så tar bara ca 25gr ist, fyller den sin funktion även om jag måste gå ner på halv dos eller ska jag ta bcaa efter passet istället?

    Kanon bra, lärorika och roliga pwosnack!
    Mvh

  • @imgonnabeahunk

    Hallå!

    Har precis upptäckt denna kanal, kul initiativ och riktigt schysst att du delar med dig av erfarenheter och även konkreta tips.

    Jag tänkte höra, vad har du för tankar kring träning inför hinderbanor-lopp. Jag ska springa ToughViking den 14 maj och de krångligaste hindren är t ex att ta sig över containrar samt att springa uppför den där stora rampen. Jag kan tänka mig att basövningar överlag, i synnerhet överkroppsövningar som pullups, stångrodd, militärpress och dips t ex kan vara bra. Eller egentligen alla övningar där man lyfter sin egen kroppsvikt. Några tankar?

    Har precis beställt lite prylar från er med, ska bli spännande och givetvis lämnar jag en kommentar när jag har hunnit utvärdera.

    Och sist men inte minst, vad bänkar Emelie? Och om du skulle vara en godis, vilken godis skulle du vara då?

  • Christoffer

    Tjenare är nyss fyllda 20 år och har tränat i lite över ett år och känner att jag verkligen funnit min passion för det! Jag känner att jag skulle vilja ta min träning till nästa nivå och framför allt satsa på att bygga på mig lite muskler, åsikterna där ute är dock många, delade och ibland förvirrande.. Så jag tänkte köra på ditt tips och införskaffa mig ett tränings- och kostprogram hos någon som vet vad han snackar om! Har du någon du kan rekommendera? Gärna i Gbg-området men det spelar ingen större roll.
    Tack på förhand och ha det så jävla bra nu!

  • John Truong

    Hej! Tack för grymma PWO Snack! Nu till min fråga, är på diet och känner att jag behöver den lilla extra kicken och tänkte köra NOVA och Gateway men kreatinet påverkar inte dieten negativt eller?

    Mvh

  • Emil

    Tjenare Micke!

    Jag har en fråga angående marklyft. Då jag har sett till min
    överkropp väldigt lång ben så känner jag har svårt att komma i rätt ställning i
    marklyften. Känns som vinklarna blir helt fel och jag måste fälla överkroppen
    för mycket. Är det bara att köra och försöka göra det bästa av situationen
    eller borde jag göra kompletterande övningar för ryggen istället? I så fall
    vilka?

    Annars vill jag bara slänga in ett stort tack och fortsätt
    med det ni gör. Kärlek från Skåne.

  • Johan Renholm

    Hej Mikael.
    Tack för inspirerande pwo snack och framförallt grymma produkter som jag använder dagligen!! Min fråga till dig är om ni funderar på att göra ett Casein protein alt gainer?

  • Jeepson

    Hej Hopp Mikael. När man älskar spela Tv-Spel och spelat en längre tid(år) så resulterar det de flesta gamnacke (gamernacke) Jag är en av dom. Jag hörde på dina tidigare pwo snack att du haft en gamernacke i dina tidigare dar och tränade bort de. Så nu till min fråga! Vad är dina bästa råd och tips för att få bort detta? Hur gjorde du? Stort Tack i förhand och fortsätt med det ni gör. Sjukt inspirerande!

    Ha det bäst
    Mvh Jesper ”Jeepson”

  • James G

    Hejsan Mikael!
    Är lite nyfiken på dina erfarenheter och åsikter om skillnaden mellan bodybuilding och styrkelyft alternativt tyngdlyftning.

    Är inne i mitt fjärde år av gymträning, och dom stora förebilderna börjar bytas ifrån ex. Ako Rahim, Jeff Seid och Steve Cook till Josef Eriksson, Hoa-Hoa Dahlgren och Dmitry Klokov.
    Så en kort formulerad fråga skulle alltså lyda: Vad tror du skiljer sig dessa atleters träning och kostintag åt, samt om du har någon duktig coach inom styrkelyft/tyngdlyftning i bakfickan som tar sig an klienter?

    Nu ska man hämta ut ett gigantiskt paket fyllt med AV produkter, Fred ut!

  • Adam Solem – NYB – 9G

    Tjenare Mikael!
    Vill först och främst säga att du är en av mina stor idoler och en som jag ser upp till. Din kanal är helt grym!
    Älskar att se PWO snack:)

    Undrar bara hur dina magpass ser ut och om du kör många eller få reps på dem och vilka övningar.
    Ha det bäst!!

  • Robert Csiki

    Hej Mickael!
    Tack för grymma PWO Snack och även till dina produkter.
    Till frågan: Vill bli av med underhudsfettet, styrketränar 6 gånger i veckan men jag vet inte vad jag ska köra för cardio för att inte förlora muskelmassan som jag har? Har du några råd?
    MVH/Robert

  • Calle

    tja micke din nörd. är 17 år o tränat runt 8 månader på gym, tränar varje dag o vågar nog påstå att jag kan rätt mycket men de jag undrar är när jag kör marklyft. då kör jag alltid med min träningspartner och vi jämför och kollar alltid tekniken. och vi kan rätt tydligt se att vi har rätt lika form och de ser bra ut men endå är de alltid jag som får ont i ryggen efter ett pass och inte han.

  • Peter Sundberg

    Först och främst vill jag bara säga att både du och Emelie gör ett underbart jobb. Stort tack till er båda. Och dina Pwosnack är bäst! Perfekt att lyssna på både på jobbet och som taggning inför gympass.

    Nu till frågan.
    Tänkte höra om du vet något bra Stretch schema. Skulle gärna vilja kunna få ner handflatan i marken stående. Som det är nu så kan jag knappt nudda golvet. Men skulle även bli smidigare överlag.

  • keelvintraan

    Mikael Hollsten du är nog tamefan en av få personerna jag har sådan tillit till. Säger du att solen är en frukt så är det så. BCAAV, Regenerate och Av Whey! Precis lika bra som du påstår! Iaf, har tre frågor…! Hur går det med rörlighetsträningen du fick av Erik? Och de kommande tishorna, kommer de ha samma sköna tyg som ”Restless tishorna”? Sista, provade två burkar med Gateway Omega… Provade olika doseringar men kände aldrig riktigt kicken, vad kan orsaken ha varit? Platinum-pre funkade väldigt bra tex!

    Du får ha det bra Micke!

  • Kim.l

    Hej Mikael! Jag älskar dina Pwo snack och dom är mycket inspirerande. Nu till min fråga: Jag är 15 år och har tränat i 1.5 år nu och lever verkligen för min träning. Jag äter mycket bra kost med protein,fett och kolhydrater.Ska jag hoppa på kosttillskott i denna unga ålder? eller ska jag nöja mig med hård träning och bra kost och sömn? Fortsätt med det du gör! #GoAldrigvila 😀

  • André Fröjd

    Tjena Micke!
    Jag är 20 år och har tränat lite då och då de senaste fem åren. Men nu senaste halvåret har jag verkligen tagit ett kliv fram och gjort träningen samt kosten mer seriös. Tränar 3-4 gånger i veckan. Vill bli starkare men ändå inte bygga på mig för mycket muskler då jag är en golfspelare på elit nivå.
    Född med en ovanlig blodsjukdom (diamond blackfan anemi) och med den tillkommer att jag blir lätt trött och seg pga lågt hemoglobin. Har även fått veta att leucin kan hjälpa min sjukdom genom att jag kan börja bilda eget blod.
    Tänker köpa lite produkter från er så som Whey, bcaa. Nu till min fråga, Ska jag köpa regenerate pga eaa som finns eller Nova för att bli lite piggare samt att klara lite mer reps…?
    Och har inte riktigt förstått vad Bio-colostrum är till för heller…?
    Du är en stor inspiration!
    /Mvh

  • Österbo

    Tjena Micke!
    Jag gör resan från att gå från något smalare med dålig kost till att försöka lägga på mig vikt för att bygga muskler med bra kost och stor mängd träning. Jag är medveten om att det ska in fler kalorier än vad man gör av med för att lägga på sig vikt men det går trögt ändå. Jag räknar kalorier och får i mig en stor mängd och oftast lite mer än vad jag behöver ändå går det trögt. Min fråga är hur stor blir skadan ifall man skulle äta någon bulle/godisbit/chokladboll etc någon gång ibland i vecka, eller ifall man skulle slänga i sig någon pizza någon gång ibland.

  • Jimmy

    Tjena. Innan frågan bara, bra förklarat om kosttillskott i senaste PWO snacket till den skeptiska mamman 🙂 hög klass. Nu till frågan, vad gör eran PWO bättre än tex The Butcher av Atterhagen,Core performance av Peter Blaha, eller Super pump från Svensk sport nutrition?
    Inget slår Regenerate för övrigt:)

  • Robin

    PWO snack:

    Hej Micke!

    Är 27 år och är ny på gymmet men jag har ett förflutet inom kampsport och basket som var mitt liv i cirka 8 år. Har en fråga gällande träning (främst muskeluppbyggnad) för nybörjare. Skulle vilja veta vilka tips du har för oss som faktiskt aldrig varit så mycket på ett gym förut eftersom många frågor i ditt PWO snack ofta är i från män/kvinnor som redan är erfarna.

    Hur ska en nybörjare börja träna på gymmet för att lägga en bra bas för fin och successiv muskeluppbyggnad? Just nu så har kör jag ett 3 split program där vänner rekommenderat mig att träna så mycket övningar som möjligt där flera muskelgrupper är aktiva samtidigt, är det rätt väg att gå eller vad anser du som är PT? Hur hade du lagt upp ett schema för en nybörjare som vill bygga muskler på ett effektivt och säkert sätt?

    Tack för att du ger bloggen mer tid och för dina videos!

    Mvh Robin

  • m0cus

    Hej, Gillar dina PWO och hoppas att de fortsätter. Jag tränar på morgonen då det passar mitt liv bäst. Vi har två små killar hemma som kräver sin tid och då finns bara alternativet att träna innan jobbet och alltid på fastande mage. Det jag undrar är om BCAA och PWO funkar att blanda ihopp och svepa påväg till gymet? BCAA ska tas på fastande mage sägs det och innan träning men hur blir det om man blandar det med PWO? Då räknas det väll inte som fastande mage? Fortsätt med det du gör. Ok, jag kan inte kommentera dina produkter då jag inte lyckats trycka på ”beställ” knappen enu och gärna vill veta detta innan.

  • Carl molander

    Tjena!jag är ny på gymmet och har ganska dålig koll,men jag undrar om du kan ge mig några förslag på övningar som gör att man ökar snabbt i muskelmassa? T.ex. chins har jag hört ska vara riktigt bra.
    Tack för ett grymt pwo snack!

  • Adam Häggblad

    Tjenare Micke!
    Jag är en kille på 20 år, och har hunnit varit aktiv på gymmet i ca. 4,5år, och går verkligen all in.
    Med att bland annat ställt alkoholen på hyllan sedan en lång tid tillbaka.

    Men nog om det, jag har en fråga till dig.
    Vet du hur man kan träna upp sig i chins??

    För så fort jag hänger mig i chinsräcket nu, och sedan jag började på träna på gym, så känns det alltid som att jag är fastkedjad i golvet..
    Det tar verkligen stopp, och jag är som sagt glad om jag bara kan göra ett par stycken chins.

    Jag nöter även mycket i latsdrag, högreps och tungvikt varierar, lika så med brett -och smaltgrepp, sen kör jag även mycket kabel -och hantelrodd, och försöker köra mycket baksida axlar.
    Men det verkar inte hjälpa..

    Vet du vad jag gör för fel, och har du några andra tips på övningar eller annat som kan hjälpa en, så man iallafall kan göra ett tiotal chins i framtiden?

    Tack på förhand, och fortsätt med det ni gör!!
    Ni är en enorm inspiration!

    Mvh: Adam

  • HuggeBortiSten

    Tjena Micke!
    Undrar lite kort om dina tatueringar. Hur kom du på idén med motiven? Fick du hjälp av tatueraren?
    Dom är i alla fall grymt snygga måste jag säga.

    Keep up the good work!